Offline, online, klik

Autor: Zuzana Rajčáková | 2.5.2014 o 23:34 | Karma článku: 6,14 | Prečítané:  646x

Vždy som si hovorila, že ja taká nebudem, pôjdem s dobou, moje deti ma nebudú učiť používať facebooky budúcnosti a vysvetľovať mi, na čo sú novodobé vibery, ani mi nebudú vytvárať profesionálny profil na linkedinoch. Všetko zvládnem sama.

Moje deti ešte nie sú ani na ceste a už som ich osud prepísala. Veruže ma budú chcieť učiť, budú sa snažiť vysvetľovať a budú ma tlačiť do tvorenia jedna radosť.  Človeka totiž omrzí pozerať sa na deformujúci svet a držať krok s výberom toho racionálneho, správneho, dobrého, vhodného, nevyhnutného a tak ďalej, a tak ďalej.

Rozhodnutie vzdať sa nádeje na svoju cool technologickú budúcnosť mi vnukla, paradoxne, Y-generácia nultých rokov. S dospeláckym odstupom som skonštatovala, že sa ocitli vo virtuálnom svete, kde nevedia, čo so sebou. Veselo postujú fotky spoza cigaretovej clony.  Dôležito citujú silné slová z textov raperov, lebo už predsa majú čosi preskákané. Analyzujú svoje sexuálne skúsenosti, lebo je to ich život a môžu si robiť, čo chcú. Čo tam po súkromí. Čo tam po budúcnosti.

Avšak práve pre to, že si ešte pamätám svoje nedospelé roky, čiastočne kvitujem ich nároky a práva. Tiež nútim otca, aby sa prihlásil na svoj mail aspoň raz za mesiac. Tiež som mame nainštalovala videohovory na Facebooku. Tiež som babke dala do ruky mobil, nech si urobí selfie fotku. Čo je na tom zlé? No, to sa aj ja pýtam.

Problémom je rovnováha. Kde je hranica nevyhnutnosti a pochabého zabíjania času? Tom Peters v 1997 povedal, že každý človek je značka. Prezentujeme svoj obraz, svoje prednosti, hodnoty, svoje myšlienky, budúcnosť, svoju jedinečnosť... Zdieľať fotky s popiskom SWAG len pre to, lebo to tak robia všetci, neregulovať súkromie pri každom jednom príspevku alebo sa vychvaľovať statusmi vznikajúcimi výhradne v spoločnosti alkoholu, to teda coolové nie je ani trochu. Úprimne, takú značku by som nekúpila ani v sekáči.

Taaakže, milí rodičia, inšpirujte sa svojimi ratolesťami, ale denne im dokazujte dôležitosť reálneho, nie virtuálneho sveta, a vy, milí cooloví, pribrzdite a predtým, než kliknete, zapnite mozog, spýtajte sa na názor svedomia a predstavte si, čo by na to, čo práve púšťate do sveta, raz povedalo vaše dieťa.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?